zaterdag, juni 08, 2019

DécoTime Aquarel Markers testen

Hoihoi,

Ik vernam dat er bij de Action Aquarel Markers verkocht worden ,dus ja ik was wel heul sgieuwnierig geworden ernaar .
Dus heb 3 pakjes mee laten nemen (door zoonlief want die ging toch naar de Action).
Ik heb de paarse,roze,en blauwe variant .


Ik heb ze net even snel getest ,en moet zeggen het valt niet tegen .
De ene kant heeft een harde punt en de andere kant een zachte brush punt .
Er zitten 12 markers in een verpakking en de prijs is €3.99 


Ik heb wat vlinders gestempeld en ben aan de slag gegaan met de markers.
Mijn oordeel is ;
Als je gelijk met de marker op Aquarel papier (ik gebruik WaterArt papier) kleurt en wil blenden/over laten lopen met een andere kleur, is de overloop niet mooi.

Als ik eerst met de marker de aanzet kleurt van het afdrukje en het gelijk daarna met water blend blijf je toch de aanzet zien .

Maar als ik eerst met de marker op een acrylblok wat aanzet en dit meng met een heeeel klein beetje water en dan met een penseeltje het afdrukje inkleur,is het een wereld van verschil.
Dat kleurt en blend wel heel mooi !


Ook heb ik een achtergrondje gemaakt voor bijvoorbeeld een kaart of  mixed media .
En dat werkt ook prima !
Eerst op een acrylblok gekleurd en daarna mengen met water en dan deppen met een mica en dan weer op je aquarel papier deppen .


Wat ik een nadeel vind is dat de kleuren in het echt en op de dopjes van de markers de meeste niet overeen komen .
Dus ik adviseer om een kleurenkaart te maken dat is wat handiger .

Ik zeg dus ...zeker een aanrader de markers als je ze eerst op een acrylblok gebruikt net als ik heb gedaan . 

Groetjes en een fijne Pinksteren !






9 opmerkingen:

Annie H zei

Hoi Sandra
Ik moet je bekennen dat ik ze ook gekocht heb, al is het maar om wat andere kleurtjes te hebben bij m'n zig markers. Trouwens ik kleur hiermee altijd vanaf een acrylblok dan lukt het wel op elk aquarelpapier.
Je vlinders zijn heeeel mooi hoor, achtergrondjes moet ik ook eens proberen.
Fijn weekend, Annie

Cards Created by Mo zei

Leuke review!!

Groetjes Mo

Sandra zei

Hoi Annie ,
Ik kleur ook bijna altijd vanaf mn acrylblok ,hoewel ik met de Zigs ook wel regelrecht vanaf het papier kan .

Met de Light markers en Distress is dat ook weer niet zo mooi gelijk op het papier vind ik.

Groetjess

Sandra zei

Dank je Mo !

Elly zei

Super gedaan je uitleg. Ik heb ze vandaag wel in mijn handen gehad...maar toch maar weer terug gelegd...
Dacht heb al een complete set markers..en om deze dan weer erbij te nemen..soms moet je keuzes maken. Maar verleidelijk was het wel.
Groetjes Elly

Sandra zei

Hoi Elly,dank je wel !
Erg he iedere keer wat nieuws ,ik kleur graag op waterbasis dus kon de verleiding niet weerstaan hahah.
Maarrrrr heb ze niet alle 6 genomen ik hou het bij deze 3 😉 .

Gerlinde zei

WAUW! Toch maar eens overwegen of kleuren wat voor mij is...
Groetjes Gerlinde

Sandra zei

Ik zou zeggen probeer het is Gerlinde

Groetjess

Unknown zei

Ik ben zins kort aan het kleuren stiften bij action gekocht heb der nu 120 nu hebben de rest niet meer leverbaar